***

***

niedziela, 11 maja 2014

Turkusowa tunika

Na zdjęciach wygląda na niebieską (przynajmniej na moim ekranie), ale w rzeczywistości to kolor ciemno turkusowy.




Oryginał wygląda tak


a wzorek znalazłam na rosyjskiej stronce.

Robótka jest bardzo włóczko żerna - zużyłam prawie 45 dag (9 motków) Baby Cotton mieszanki bawełny (60%) z akrylem (40%); szydełka: 3,5; 4,0 i 4,5 mm.


Pierwszy raz robiłam z tej włóczki i jestem ciekawa jak będzie się zachowywać w noszeniu. W moteczkach i w dzianinie jest bardzo miękka.
Dół tuniki prułam kilka razy, bo ciągle wychodziła mi za wąsko ;) 
W oryginale rękawy kończą się pasem ażurowego wzoru, ale ja dodałam drugi, tak jak jest na dole tuniki.

W zeszłym tygodniu moja druga połówka obchodziła okrągłe urodziny :)



Na przyjęcie upiekłam niezawodną "Panią Walewską", "Szarlotkę wyborną" i pierwszy raz "Brzoskwiniową pasję".

Przepis na to wspaniałe ciasto z galaretką znajdziecie na blogu Margarytki.
Rodzince tak bardzo posmakowało, że na pewno będzie często gościć na naszym stole. POLECAM z całego serca - PYCHOTKA!!!






62 komentarze:

  1. Śliczna tunika! Przepiękny kolor, bardzo Ci w nim do twarzy. Jak zwykle zachwycam się Twoim perfekcyjnym wykonaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko cudnie Ci w niebieskim i jakby lat odjęło? Co to było? Wakacje? Wizyta w spa? Czy spełniona miłość? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beatko tunika wyszła Ci przecudna ja mam bluzeczkę tym wzorkiem :))) super wyglądasz w tym kolorku :))) Wszystkiego naj dla połówki :)
    Ciacho apetycznie wygląda- zapiszę i wypróbuję ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, chyba przeoczyłam Twoją bluzeczkę :( już pędzę to nadrobić...

      Usuń
  4. Cudowna tunika :-) Prześliczny kolor i rewelacyjny wzór. Wspaniale na Tobie leży..
    Najserdeczniejsze życzenia urodzinowe dla Twojego męża :-) Dużo zdrowia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna tunika, wzory świetnie połączyłaś. Wyglądasz w niej wspaniale:)

    Pozdrawiam serdecznie
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna tunika, u mnie turkusowa :) Rewelacyjnie w niej wygladasz :)
    Za przepis dziękuję, a jubilatowi wszystkiego najlepszego na kolejne 50 lat :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczna tunika ,pięknie wykonana ,cudny kolor i wyglądasz doskonale .
    Podziwiam twoje prace szydełkowe zawsze są perfekcyjne wręcz idealne .
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna tunika w pięknym, turkusowym kolorze! Perfekcyjne wykonanie!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Tunika jest absolutnie cudna! W kroju, ale zwłaszcza w kolorze :) Pięknie Ci w niej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnemu we wszystkim ładnie a co dopiero w takiej wspaniałej tunice. Wszystkiego najlepszego dla jubilata. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna tunika wygląda na niebieską, Ślicznie w niej wyglądasz. Najlepsze życzenia dla męża :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Beatko! Jak zwykle piękne perfekcyjne dzieło i pięknie wyglądasz w tej tuniczce.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna tunika! Gdy byłam nastolatką miałam taką sukienkę. Też turkusową, wzór ten sam tylko zamiast ozdobnego szlaku - białe kwiateczki. Bardzo ją lubiłam. Dostałam ją od cioci zapalonej szydełkarki.
    Życzę Ci, aby dostarczyła Ci dużo radości:) Pozdrawiam Kajka

    OdpowiedzUsuń
  14. Super tunika! Jak zwykle u Ciebie- perfekcyjnie wykonana! Nawet nie nie przypuszczałam, że nasi mężowie są rówieśnikami, tylko mój ma urodziny dopiero w listopadzie:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. gratulacje, gratulacje , gratulacje za tuniczkę cudną!!!,dla męża z życzeniami 100 lat z okazji urodzin.... "Pani Walewska" znana u mnie jako "pychotka" jest ciastem nr 1 w rodzinie i u mnie bo zawsze ja piekę :), a ciasto brzoskwiniowe też zrobię :):):) Pozdrawiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Perfekcyjnie wykonana przepiękna tunika. Ślicznie w niej wygladasz, ale ładnemu we wszystkim ładnie, więc tym bardziej w takiej cudownej tunice.
    Czy masz może schemat po polsku jak zrobić taką kreację krok po kroku?
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie mam po polsku, tylko takie schematy jak w linku. Kolejność wykonania wzorków zaznaczona jest na schemacie (A,B,C,D)

      Usuń
  17. Piękna tunika. Kolor śliczny (choć faktycznie, nawet nie wiem, czy ja widzę na monitorze taki sam jak Ty).

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczna!!!
    (u mnie też zdecydowanie niebieska ;) )

    OdpowiedzUsuń
  19. I znów stworzyłaś fantastyczne dzieło. No i dobrze Ci w tym kolorze.
    Wszystkiego najlepszego dla M.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy to niebieskie, czy turkusowe,
    ważne, że wdzianko jest całkiem nowe.
    Oby się dobrze, długo nosiło
    i swych kolorów nic nie straciło :)

    I dla Roberta, krótki poemat,
    wiadomo rybny będzie to temat:
    niech przez następnych 50 lat
    uzbiera pełen pięknych ryb staw,
    by w końcu móc na emeryturze
    podziwiać go co dzień w dzikiej naturze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D :D :D
      Dziękujemy oboje zdolnej koleżance za śliczne wierszyki :*

      Usuń
  21. Przepiękna tunika. Zadziwiające, ze poszło tak dużo tej włóczki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie razem wygladacie:)))100 lat dla połówki!!!!Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Najpiękniej wyglądają właśnie te z prostych i delikatnych wzorków. Śliczna ta tunika. Zastanawiam się czy nie odgapić. Bo od miesiąca chodzi mi po głowie zrobienie dla siebie. Tobie we wszystkich kolorach cudownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, właśnie takiej bardziej zabudowanej szukałam, prostymi wzorkami :) bo większość wzorów na szydełko jest mocno ażurowa.

      Usuń
  24. Śliczna tunika. Wyglądasz w niej jak dziewczynka :) Dla Połówki najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  25. Tunika wspaniała. Pięknie wykonana. Wielkie brawa.
    Dla Twojej Połówki dużo zdrowia i szczęścia.
    Za namiary na dobre przepisy dzięki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. dawno Cię nie było moja droga, ale nadal piękna jak zawsze ;)
    jak Ty to robisz ze wygladasz tak młodo, podziel się z koleżanką ;)
    dla połówki kolejnej piećdziesiatki :))))))))))))))))))))))
    aaaaaaaaaaaa no tak tunika jeszcze ;) jak zwykle perfecto :)

    OdpowiedzUsuń
  27. wspaniała tunika a modelka............zazdroszczę sylwetki,wspaniale wyglądasz,sto lat dla męża

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystkiego dobrego dla solenizanta!
    Pięknie wyglądasz w swoich dziergadełkach :)

    OdpowiedzUsuń
  29. zawsze potrafisz mnie zaskoczyc Twoimi pracami.! Wspaniale!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Tunika śliczna, wykonanie i kolor sprawiły, że jest ładniejsza od oryginału. Wszystkiego dobrego dla Jubilata. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękna!!! Idealnie dopasowana, bardzo staranna i w takim pięknym kolorze... po prostu cudeńko! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Tunika piękna. A męża witam w klubie 50latków. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  33. łał! taki projekt to dopiero ogrom pracy!

    OdpowiedzUsuń
  34. Wczoraj 3 razy próbowałam umieścić komentarz pod tym postem, ale Julek za każdym razem mi przeszkodził. Gratulacje i najlepsze życzenia dla Jubilata ! Tuniczka jest bardzo wdzięczna i w Twoim kolorze, więc pięknie obie wyglądacie. Trochę mi przypomina tuniki z lat siedemdziesiątych, dobrze, że ta moda wraca, może i dzwony zobaczymy na ulicach. Zmiana wykończenia rękawów bardzo mi się podoba. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo fajna jak zawsze!!!! Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  36. Beatko tunika marzenie i jak zwykle perfekcyjne wykonanie. Ciasto chętnie bym zjadła w tak miłym towarzystwie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Masz bardzo ładnie zrobione rękawy na górze nic Ci się nigdzie nie ciągnie:) A ja mam zawsze z tym problem:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękna tunika:), dla jubilata zdrówka dużo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Jubilatowi gromkie Sto Lat! ciacha wygladaja super , tort ogromnie elegancki . tunika wspaniala , pieknie leży.Te mieszanki sie fajnie noszą .

    OdpowiedzUsuń
  40. moim zdaniem Twoja wersja i na Tobie jest lepsza niż orginał (choć lubie ten kolor)
    jest świetna!
    dla jubilata samego zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudna tunika!!!! Piękny kolorek!!! Dla Jubilata wszystkiego dobrego, dużo zdrówka!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  42. Tunika jest urocza i jak świetnie sie układa na Tobie, kolor bardzo twarzowy, podziwiam Twoje arcydziełą:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Tunika jest śliczna. Podobają mi się obie wersje kolorystyczne i Twoja i oryginał.
    Cieplutko pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  44. Przepiękna tunika, zarówno kolor jak i wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Apetycznie wyglądają oba ciasteczka :) Wszystkiego najlepszego dla Twojej drugiej połówki. A tunika, no cóż brakuje mi słów by opisać jej piękno. Podziwiam :3

    OdpowiedzUsuń
  46. Pięknie wyglądasz Beatko:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  47. No i niech mi ktoś powie, że Polki nie są piękne, mądre i utalentowane.

    OdpowiedzUsuń
  48. wygladasz w tym tak filigranowo :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Tuniczka zjawiskowa pod względem wykonania i kolorystyki! śliczny wzór. Rosyjskie strony mają wiele skarbów

    OdpowiedzUsuń
  50. Very beautiful and elegant blouse i love the color!!!Kisses!!

    OdpowiedzUsuń
  51. Wspaniała tunika! W Twojej wersji kolorystycznej dużo bardziej mi się podoba :) Pięknie wyglądasz! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Pięknie ją zrobiłaś i jesteś super modelką:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Podziwiam :) i zazdroszczę równości dziergania. Fantastycznie wyszła niebieska tunika. Po prostu rewelacja! Wielkie Gratulacje. Ja również na 2 bluzki prułam ponad 3 razy bo nie mogłam trafić w rozmiar.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.